Muzeum Tatuażu na Tattoofestival Łódź

Muzeum Tatuażu & Tattoofestival Łódź, zaprasza na wystawę oraz pokaz tatuowania ręcznego, poświęcony historii tatuażu japońskiego.

 

Podczas tegorocznej konwencji w Łodzi MUZEUM TATUAŻU wespół z organizatorami postanowiło zgłębić kilka tajników tatuażu japońskiego. Piotr Wojciechowski, fundator muzeum oraz redaktor magazynu TATUAŻ - CIAŁO I SZTUKA zaprezentuje, na czym polega japńskie tebori. Osobiście złapie za japońskie tradycyjne narzędzie i wykona nim tatuaż na publicznym pokazie w niedzielę. Obok tego przez całe dwa dni trwania imprezy jego Muzeum Tatuażu zaprezentuje swe liczne zbiory związane z historią tatuażu japońskiego.
Na łódzkiej konwencji tatuażu będzie więc można zobaczyć kolejną terenową wystawę Muzeum Tatuażu. Jest to kontynuacja wcześniejszych wystaw i pokazów Piotr Wojciechowski Collection, jakie oglądaliśmy w poprzednich latach na Gdańskim Tattoo Konwencie (2010 i 2011 rok), na pierwszej edycji warszawskiego Body Art Convention (2011 rok), na dwóch edycjach Wrocław Tattoo Konwent (2012 i 2013 rok) oraz na pierwszej edycji Katowice Tattoo Konwent (2013 rok).
Tym razem zarówno pokaz jak i wystawa będzie bardziej ukierunkowana, podporządkowana jednemu tematowi głównemu - TRADYCYJNEMU TATUAŻOWI JAPOŃSKIEMU.
Przypominamy, że kolekcja Piotra Wojciechowskiego i jego Muzeum Tatuażu w Gliwicach to jedyny w Polsce zbiór eksponatów, w całości związany z historią sztuki tatuażu. Jest to owoc wieloletniej pasji kolekcjonerskiej redaktora magazynu TATUAŻ, dzięki której w oryginale można oglądać: plemienne narzędzia do tatuowania z różnych stron świata; zbiór elektrycznych maszynek od początków XX w. po czasy współczesne; ksiegozbiór publikacji dotyczących tatuażu od XVIII w.; kolekcja japońskich drzeworytów ukiyo-e z XIX w.; ręcznie wykonywanych motywów na tatuaż (tzw. tattoo flash) z przestrzeni całego XIX stulecia; liczne litografie, fotografie i pocztówki z poprzednich stuleci... Słowem wszystko, co ma jakikolwiek związek z tatuażem i ilustruje jego bogatą historię.

Ilustrowana opowieść e-iribon z czasów schyłku epoki Edo (1600-1868) i początków epoki Meiji (1868-1912). Ilustracje wykonane tradycyjną metodą drzeworytniczą ukiyo-e.  Tytuł powieści to Koi no shouden jou, co po polsku znaczy mniej więcej Krótka historia o miłości – pierwsza połowa. Jak tytuł wskazuje, jest to pierwsza część obszerniejszego wydania, która opowiada o losach zakochanej pary, którą rozdzieliło uwięzienie mężczyzny. Po różnych kolejach losu zakochani ratują się ucieczką w pojemniku na odpady, niesionym przez dwóch wytatuowanych lokaji.

Członkowie plemienia Ajnu, stereograph z Yezo, H.C. White Co., Japonia, 1906

Josiiku Utagawa (1833-1904), drzeworyt ukijo-e z ok. 1870 r.

Kobieta z plemienia Ajnów. Japońska pocztówka z lat 60.

Książka na temat rekwizytów teatralnych, m.in. prezentująca przykłady kostiumów imitujących tatuaże, 1932 r.

Speaking of pictures…, Life Mag., 11.03.1946 r.

Wytatuowana kobieta, Utagawa Kunisada lub Tojokuni III (1786-1865)

Wytatuowany kurier z epoki Edo, karta pocztowa z lat 30.

Wytatuowany woźnica rykszy, brytyjska karta pocztowa z pocz. XX w.